Dobre logo dla firmy to możliwość zwrócenia uwagi klienta i coś więcej niż przypadkowy znak. Dlatego wiodące marki posiadają znaki towarowe, które zawierają same w sobie wiele informacji i, co istotne, w taki sposób, że odbiorca nie wie jak skutecznie wpływa to na jego podświadomość, tworząc pozytywne skojarzenia z produktami lub firmą. By się o tym przekonać, warto przejrzeć kultowe znaki towarowe.

Logo – historia i metody tworzenia logo

Wskazuje się na trzy postacie logo firmowego: znak, który jest symbolem lub sygnetem, logotyp i całe logo. Istnieje też wiele klasyfikacji logo, a w literaturze spotyka się np.: glif, monogram, emblemat, znaki symboliczne i abstrakcyjne oraz postacie.
Historia logo zaczyna się w okresie powstania ruchu modernistycznego, kiedy to trzech projektantów z USA stworzyło pierwsze logo. Uważa się ich za pionierów w tej dziedzinie.

Mowa tu o studiach projektowych: Chermayeff & Geismar – które stworzyło pierwsze wzory logo dla Chase Bank w 1964 roku, a także projektancie Paulu Rand’ie, który współtworzył Szwajcarski Styl w projektowaniu graficznym oraz Saulu Bass’ie – grafiku odpowiedzialnym za opracowanie logo dla amerykańskich przedsiębiorstw, m.in. dla linii lotniczych Continental Airlines oraz United Way.

Jakie funkcje logo pełni w firmie, instytucji i organizacji użytku publicznego?

Logo to unikalna i charakterystyczna dla danej firmy lub marki forma graficzna zawierająca napis, symbol lub inny rodzaj grafiki. Służy do identyfikacji marki. Czasem określa się je również mianem „logotypu”, choć z założenia logo jest jedną z wielu składowych logotypu.
Logo na co dzień towarzyszy marce, firmie lub instytucji i pojawia się na materiałach prasowych, na stronach internetowych, podczas publikacji artykułów branżowych w sieci i w czasopismach, na budynkach, pojazdach itp.

Logo, z założenia, powinno być jak najbardziej rozpowszechniane jako część wizerunku firmy lub marki. Jest to podstawowy znak firmy, instytucji lub np. organizacji użytku publicznego, umieszczany na wielu środkach przekazu dzięki skalowalności z zachowaniem właściwej czytelności. Logo pełni wówczas istotne funkcje w zakresie budowania pozycji firmy i zaufania ze strony klientów. To zaś wpływa na osiągane wyniki sprzedażowe i inne działania prowadzone przez firmę lub organizację i poprawia reputację.

Modele i sposób tworzenia logo

Logo najczęściej składa się z sygnetu (graficznego znaku) i logotypu. Kiedyś tworzono je na papierze – zanim pojawiły się komputery. Obecnie logo to złożona grafika i tekst, wymagające skupienia i czasem wielu godzin pracy. W trakcie tworzenie używa się programów komputerowych, ale wielu grafików szkicuje też na papierze. Logo ma być bowiem ciekawe, czytelne, budzić pozytywne skojarzenia i zapadać w pamięć odbiorcy.
Przy projektowaniu logo należy zadbać także o to, by było skalowalne do różnych rozmiarów z zachowaniem nienagannego wyglądu. Dobre logo powinno też być ponadto czytelne, jasne, oryginalne i ponadczasowe. Dlatego tworzenia go warto zlecić profesjonalnej firmie, która wykonuje takie usługi.

Projekt wizytówki firmy

Jeśli szukamy dobrego wykonawcy na potrzeby zrobienia logo to warto sprawdzić ofertę profesjonalnej firmy, dostępną na stronie robimylogo.pl. To pewność, że projektowanie logo firmy zlecamy profesjonalistom, a w efekcie będzie ono niezapomniane i szybko i łatwo zapadnie w pamięć odbiorców.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here