SEO on site i off site na stronach WWW zbudowanych na WordPress

SEO on site i off site na stronach WWW zbudowanych na WordPress

WordPress to aktualnie jeden z najczęstszych wyborów pod kątem poszukiwania idealnych systemów CMS zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Zarówno specjaliści do spraw tworzenia stron internetowych, jak i komputerowi laicy, decydują się na jego wybór ze względu na intuicyjność, dostosowanie do ich indywidualnych potrzeb i niemalże nieograniczoną możliwość customizowania dostępnych szablonów. Ponadto WordPress jest systemem przyjaznym dla wyszukiwarek, w tym światowego giganta – wyszukiwarki Google.

System CMS WordPress posiada wiele możliwości optymalizacji SEO strony internetowej. Jeśli potrzeby są większe, niż przewidziane przez twórców systemu, możemy skorzystać ze wspieranych przez niego wtyczek, wspomagających działania i doprowadzających do lepszych pozycji strony w wyszukiwarce.

Na czym polega pozycjonowanie strony na WordPress?

Optymalizacja strony internetowej pod kątem SEO, która działa na podstawie systemu CMS WordPress to między innymi zainstalowanie odpowiednich wtyczek, zapewniających na przykład zmiany na stronie bez stosowania zmian w kodzie, czy możliwość skorzystania z dodatkowych funkcji. Wykorzystanie wtyczek (często bezpłatnych!) pozwala na stworzenie podstawowej, dobrze funkcjonującej i zoptymalizowanie pod wyszukiwarkę Google strony internetowej nawet wtedy, gdy pracę nad nią wykonuje laik w kontekście tworzenia oraz pozycjonowania stron internetowych. Możliwość samodzielnej zmiany funkcji, szablonu, czy instalowania wtyczek, to nie wszystko.

Przygotowanie strony do pozycjonowania

Jeszcze przed rozpoczęciem działań z zakresu pozycjonowania strony internetowej, warto skupić się nad tym, aby witryna była gotowa do optymalizacji tak, aby dany serwis miał możliwość pojawienia się na najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania Google. Proces przygotowania strony internetowej do jej pozycjonowania powinien rozpocząć się już na etapie budowania strony i tworzenia treści.

Jak wybrać hosting przyjazny pozycjonowaniu SEO?

Znalezienie hostingu jest jedną z pierwszych decyzji, jakie należy podjąć w momencie chęci stworzenia strony internetowej opartej na systemie CMS WordPress. Wybranie hostingu ma wpływ na kilka istotnych czynników rankingowych, a uzyskane wyniki mają znaczenie w kontekście możliwości uzyskania wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Dobry hosting to taki, który gwarantuje bezproblemowe działanie witryny i jej szybkie ładowanie. Zgodnie z badaniami zaprezentowanymi przez Google, nawet 53 procent użytkowników opuści stronę WWW, jeśli ta będzie ładować się dłużej niż 3 sekundy. Niemniej, szybkość ładowania strony jest istotna nie tylko ze względu na użytkowników, ale również boty Google, które również na podstawie szybkości ładowania witryny określają ostateczną pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.

Responsywność szablonu, czyli jego dostosowanie do urządzeń mobilnych

Czy wiesz, że z roku na rok coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych do korzystania z Internetu i przeglądania stron internetowych? Google jednogłośnie potwierdza, że na etapie oceniania strony i indeksowania jej, algorytm bierze pod uwagę również dostosowanie konkretnego szablonu do wersji mobilnej.

cqpt2c11dmXbp6x.png
Źródło: gs.statcounter.com

Pozycjonowanie Google vs. Bing – co wybrać?

W Polsce niekwestionowanym liderem na rynku wyszukiwarek internetowych jest Google. Dostosowanie witryny do jej wymogów pozwala na uzyskanie dużego ruchu na stronie. Nie oznacza to jednak tego, że inne wyszukiwarki powinny być przez Ciebie ignorowane. Oprócz lidera w świecie wyszukiwarek do dyspozycji internautów pozostaje między innymi wyszukiwarka Bing. Czy w związku z około trzyprocentowym udziałem wyszukiwarki Bing wśród wyszukiwarek wykorzystywanych przez internautów, warto brać ją pod uwagę w procesie pozycjonowania? Należy pamiętać, że liczba Polaków, posiadających stały dostęp do sieci wynosi obecnie około 30 milionów osób. Wobec tego w naszym kraju z przeglądarki Bing korzysta około 800 tysięcy Polaków. Grupa ta jest spora, a ze względu na wciąż niewielkie zainteresowanie pozycjonowaniem w przeglądarce Bing, można stosunkowo łatwo dotrzeć do tego grona. Dla algorytmów obu wyszukiwarek, odnośniki prowadzące do witryny, stanowią jeden z najważniejszych czynników rankingowych. Bing zwraca uwagę na linki pochodzące z wysokiej jakości witryn, jednak odnośniki nie są ważniejszym od innych czynnikiem dla algorytmów. Właśnie dlatego w pierwszych wynikach wyszukiwania na te same frazy, możemy zaobserwować inne wyniki, analizując przeglądarki Google i Bing.

msj3rXeX6f0mui5.png

Źródło: gs.statcounter.com

Katarzyna Malak

Pasjonatka technologii, biznesu i marketingu z wieloletnim doświadczeniem w branży. Głównym celem jest dzielenie się wiedzą i inspirowanie innych do ciągłego rozwoju. Posiada bogate doświadczenie w analizie rynkowej, strategiach marketingowych oraz zarządzaniu projektami technologicznymi.

Polecane posty

Dodaj komentarz

Nigdy nie udostępniamy Twojego adresu e-mail.