Blog firmowy – jeśli go nie masz, to najwyższy czas się tym zająć. Jeżeli już go stworzyłeś, to warto przyjrzeć się temu, jak go prowadzisz. Pisanie artykułów na bloga to niełatwe zadanie. Jednak odpowiednia organizacja i strategia pozwolą Ci w pełni wykorzystać potencjał content marketingu.
Skuteczna reklama to ta, która na reklamę nie wygląda. Wpisy na blogu to korzyść dla czytelnika i dla Ciebie. Klient dostaje przydatną treść, a jego zdanie o Twojej firmie zmienia się na lepsze. Budujesz ekspercki wizerunek. Tworzysz więź z użytkownikami, którzy postrzegają Twój firmowy blog jako cenne źródło informacji. To jednak nie wszystko, co zyskujesz. Korzyść jest wtedy, gdy możesz ją ująć w liczbach. Jakie wymierne efekty osiągniesz dzięki pisaniu artykułów na bloga?
Nowy wpis to kolejna podstrona Twojej witryny. Im więcej ich masz, tym większa szansa, że użytkownik znajdzie stronę w Google. Dlaczego? Gdy rozbudowujesz blog o nowe treści, poruszasz kolejne tematy, które odpowiadają na zapytania użytkowników. Dzięki temu poszerzasz grono swoich potencjalnych odbiorców. Wyświetlasz się w większej liczbie wyników, co odnotujesz w statystykach.
Więcej informacji dotyczących pisania artykułów na bloga znajdziesz tutaj.
Potencjalny odbiorca bardzo łatwo może stać się rzeczywistym czytelnikiem. Musisz go tylko zaciekawić ciekawym nagłówkiem i dobrym fragmentem tekstu. To powód, dla którego pisanie artykułów na bloga warto powierzyć profesjonalistom. Klikalne wpisy generują duży ruch z wyszukiwarki. Niezależnie od tego, czy emitujesz aktualnie reklamy, użytkownicy są aktywni na stronie.
Te liczby z pewnością najbardziej Cię interesują. Pamiętaj jednak, że to właśnie wymienione wcześniej etapy prowadzą do sprzedaży. Widoczność w wyszukiwarce generuje aktywność, a aktywność prowadzi do sprzedaży. Zadbaj o to, by artykuły na Twoim blogu pomagały utrzymać wyniki wypracowane przy wcześniejszych działaniach. Zainwestuj w jakość. Na tym etapie tylko ona może zamienić czytelnika w klienta.
Korzyści z posiadania dobrych wpisów blogowych można ująć w kilku punktach:
Czas publikacji ma znaczenie. Możesz korzystać z dostępnych statystyk i porad dotyczących najlepszych pór dnia do publikacji. Jednak o wiele lepiej, jeśli wypracujesz swój własny, optymalny czas pisania artykułów i publikowania ich na blogu. Twoi czytelnicy to niepowtarzalna grupa. Dostosuj czas udostępniania wyłącznie do targetu, który Cię interesuje.
Przez pewien okres publikuj wpisy o różnych porach. Obserwuj, kiedy aktywność jest największa. Przeanalizuj statystyki i wybierz odpowiednie dni i godziny publikacji. Powtarzaj testy co jakiś czas – nawyki czytelników się zmieniają.
Gdy zajmujesz się modą, masz do czynienia ze zmieniającymi się trendami i nowymi rozwiązaniami. Chcesz być na bieżąco, więc jeden wpis w miesiącu może nie wystarczyć. Jeśli z kolei prowadzisz kwiaciarnię online, w Twoim biznesie rzadziej pojawiają się nowości, o których musisz napisać. Przeważnie dzielisz się z czytelnikami wiedzą, która się nie dezaktualizuje.
Częstotliwość pisania artykułów na blog zależy więc w dużej mierze od branży. Jednak o wiele ważniejsza jest jednak regularność. Zdecydowanie lepiej zaplanować mniej wpisów, za to w równych odstępach czasu.
Artykuły blogowe to nie tylko teksty publikowane na Twojej stronie. Jeśli chcesz skutecznie reklamować swoją firmę, pomyśl o tekstach sponsorowanych. To Twoje treści umieszczone na innym blogu. Mogą one bezpośrednio reklamować firmę lub dyskretnie nawiązywać do oferty wśród merytorycznych informacji.
Dlaczego to korzystna forma promocji? Treści sponsorowane wyglądają jak zwykła zawartość bloga. Dzięki temu użytkownicy zapoznają się z reklamą. Ponadto płacisz za wartościowe miejsce dla swojego artykułu. Zyskujesz pewność, że treści na wybrany przez Ciebie temat są widoczne.
Wykorzystaj możliwości, jakie daje Ci posiadanie bloga firmowego. Aby to jednak zrobić, potrzebujesz czasu i energii – stworzenie dobrej strategii content marketingowej wymaga szerokiej wiedzy. Możesz również wybrać inną drogę – skorzystać z usług profesjonalistów od content marketingu – contentwriter.pl, by w prosty sposób zapełnić swoją stronę merytoryczną treścią. Efekty umiejętnego zarządzania zawartością bloga wciąż zadziwiają.