Marketing w sieci – co warto o nim wiedzieć
21 July 2020

Marketing w sieci – co warto o nim wiedzieć

Katarzyna Malak

O marketingu w sieci mówi się dużo i trudno znaleźć firmę, która nie próbuje swoich sił w reklamie internetowej. Co konkretnie kryje się pod pojęciem marketingu internetowego i dlaczego jest tak ważny dla wzrostu przedsiębiorstwa? Poniżej precyzujemy te kwestie.

Czym jest marketing internetowy?

Samo pojęcie marketingu odnosi się do ogółu procesów, które pozwalają na swobodną wymianę i oferowanie dóbr/usług. W przypadku firm najczęściej mamy jednak do czynienia z procesem marketingowym. Są to działania, które bazują na wcześniej skonstruowanej strategii. Można za nie uznać kroki, które biorą pod uwagę długofalowe skutki i mają na celu przynieść firmie wzrost w dłuższym okresie. Oczywiście, wśród starań podejmowanych przez firmę można wyróżnić sporo podejmowanych kroków, które mają przynieść właśnie takie efekty (np. rozwijanie produktu). W przypadku procesu marketingowego są to jednak działania nakierowane na dotarciu do jak największej liczby klientów. Idealnie byłoby, gdyby byli to klienci, którzy będą chociaż potencjalnie zainteresowani dobrami i usługami, które oferujemy.

W marketingu wykorzystuje się różnorodne narzędzia, które mają pomóc w osiągnięciu założeń strategii. Takie narzędzia dobiera się do aktualnych trendów panujących na rynku oraz dostępnej technologii. Większość firm, niezależnie od profilu ich działalności, w mniejszym lub większym stopniu wykorzystuje internet do reklamy i pozyskania nowych klientów. Właśnie takimi działaniami, mającymi na celu zwiększenie widoczności firmy w sieci, zajmuje się marketing internetowy.

Rodzaje marketingu internetowego

Marketing internetowy to pojęcie bardzo pojemne i do tej kategorii można zaliczyć właściwie wszystkie starania, podejmowane w sieci, aby polepszyć rozpoznawalność marki. Wyróżnić można kilka najważniejszych kroków, które przedsiębiorstwa przeprowadzają w tym celu:

  • Pozycjonowanie stron internetowych

SEO (Search Engine Optimization) to szereg akcji, mających sprawić, że dana witryna wyświetla się wyżej w wynikach przeglądania. Profesjonalnie przeprowadzona usługa polega na określeniu fraz, które są w stanie zapewnić największy ruch na stronie. Następnie pod tym kątem optymalizowanie są treści. Takie zmiany w obrębie samej witryny to pozycjonowanie stron www on-site. SEO przeprowadza się też poza stroną klienta. Działania polegają wtedy m.in. na tworzeniu wartościowych backlinków. Pozycjonowanie strony www czasem może przynieść dość szybkie efekty, ale należy włożyć sporo wysiłku i regularnych starań, żeby utrzymać te rezultaty.

  • Content marketing

Ta strategia polega na regularnym tworzeniu i udostępnianiu treści. Zazwyczaj kierowane są one do określonego typu odbiorców. Content marketing może mieć na celu wywindowanie pozycji strony w wynikach wyszukiwarki (wtedy w treści uwzględnia się określone frazy) lub/i pozytywnie wpłynąć na odbiór przedsiębiorstwa – np. przez budowanie u klientów zaangażowania i sterowanie wizerunkiem marki.

  • Google Ads

System służy do budowy oraz do zarządzania kampaniami reklamowymi. Pozwala wyświetlać linki sponsorowane w wynikach wyszukiwania i sprawia, że firma ma możliwość dotrzeć do jeszcze większego grona potencjalnych klientów.

Wystarczy wejść na stronę którejś z agencji, np. Internetica, zajmującej się pozycjonowaniem stron internetowych, żeby zdać sobie sprawę z tego, że wyżej wymienione czynności wzajemnie się przenikają. Najlepsze efekty można osiągnąć oczywiście dopiero wtedy, gdy do takich działań podchodzi się kompleksowo. Doskonale zdają sobie z tego sprawę firmy, zajmujące się SEO. Właśnie dlatego z ich pomocą zazwyczaj klient może zadbać zarówno o tworzenie bloga jak i o ogólnie content marketing, reklamy Google Ads, pozycjonowanie oraz prowadzenie profili społecznościowych.

Marketing internetowy, w tym pozycjonowanie stron internetowych, pozwala dotrzeć do ogromnej liczby klientów, zwiększyć grupę docelową oraz, co ważne, monitorować efekty swoich działań. Dzięki mierzalności wyników możliwe jest weryfikowanie strategii i poszukiwanie najlepszych jej wariantów.

Artykuł sponsorowany

Wygląd logo firmy jest istotny. Zadbaj o to!

Wygląd logo firmy jest istotny. Zadbaj o to!

Czytaj również

Dodaj komentarz