Audyt SEO pomaga ulepszyć stronę internetową pod kątem SEO. Wówczas wszystko zostaje szczegółowo sprawdzone: treści zawarte na stronie, jej struktura, kod źródłowy itp. Czym jest i jak długo trwa audyt? Jakie elementy powinien zawierać? W tym artykule zostaną udzielone odpowiedzi na te i wiele innych pytań.
Audyt SEO to dokładny przegląd strony internetowej pod kątem istotnych aspektów SEO. Zwykle wykonuje się go w związku z pozycjonowaniem strony WWW. Tak dokładna analiza witryny umożliwia poznanie jej mocnych i słabych stron. W jakich sytuacjach najczęściej przeprowadza się audyt?
Z pewnością zastanawiasz się, czy audyt SEO można wykonać samodzielnie, na własną rękę? Owszem, istnieje taka możliwość, jednak darmowe, ogólnodostępne narzędzia do wykonania audytu za darmo w Internecie nie przyniosą zadowalających efektów dla tych, którzy potrzebują szczegółowych informacji na temat swojej witryny. Tego typu audyty dają tylko powierzchowne, podstawowe informacje o stronie i nic poza tym. Lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy nie tylko przeprowadzą audyt, ale także przeanalizują wyniki i wskażą, jak poprawić ewentualne błędy.
Podczas audytu SEO analizuje się stronę pod względem:
Jak widać, elementów do analizy jest całkiem sporo. W związku z tym warto zaznaczyć, że audyt SEO zwykle przeprowadza się w kilka dni. Tyle czasu potrzeba, by nie tylko przeanalizować witrynę, ale także wskazać, jakie elementy i w jaki sposób poprawić. Jaki jest koszt audytu SEO? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, jakie są przedziały cenowe, ale cena z pewnością uzależniona jest od dwóch ważnych czynników: od zakresu prac oraz typu i wielkości biznesu, jaki prowadzi się w sieci.