Jakie elementy powinien zawierać audyt SEO?
07 December 2020

Jakie elementy powinien zawierać audyt SEO?

Katarzyna Malak

Audyt SEO pomaga ulepszyć stronę internetową pod kątem SEO. Wówczas wszystko zostaje szczegółowo sprawdzone: treści zawarte na stronie, jej struktura, kod źródłowy itp. Czym jest i jak długo trwa audyt? Jakie elementy powinien zawierać? W tym artykule zostaną udzielone odpowiedzi na te i wiele innych pytań.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to dokładny przegląd strony internetowej pod kątem istotnych aspektów SEO. Zwykle wykonuje się go w związku z pozycjonowaniem strony WWW. Tak dokładna analiza witryny umożliwia poznanie jej mocnych i słabych stron. W jakich sytuacjach najczęściej przeprowadza się audyt?

  1. W sytuacji, kiedy strona została stworzona, ale nie przynosi zamierzonych efektów, czyli jest niewidzialna w Google. Wówczas przeprowadza się audyt, by szybko wyeliminować ewentualne błędy zarówno na stronie, jak i poza nią.
  2. W celu dokładnego „zbadania” strony, która została powierzona agencji SEO.
  3. W przypadku wznowienia i łączenia domen.

Z pewnością zastanawiasz się, czy audyt SEO można wykonać samodzielnie, na własną rękę? Owszem, istnieje taka możliwość, jednak darmowe, ogólnodostępne narzędzia do wykonania audytu za darmo w Internecie nie przyniosą zadowalających efektów dla tych, którzy potrzebują szczegółowych informacji na temat swojej witryny. Tego typu audyty dają tylko powierzchowne, podstawowe informacje o stronie i nic poza tym. Lepiej powierzyć to zadanie profesjonalistom, którzy nie tylko przeprowadzą audyt, ale także przeanalizują wyniki i wskażą, jak poprawić ewentualne błędy.

Co powinien zawierać audyt?

Podczas audytu SEO analizuje się stronę pod względem:

  • technicznym: analiza kodu źródłowego, indeksacja, przekierowania, szybkość ładowania witryny, budowa adresu URL,
  • struktury i zawartości witryny: analiza treści i słów kluczowych,
  • działań serwera: analiza budżetu, potrzeb i wymagań klienta pod względem branży, w jakiej działa.

Jak widać, elementów do analizy jest całkiem sporo. W związku z tym warto zaznaczyć, że audyt SEO zwykle przeprowadza się w kilka dni. Tyle czasu potrzeba, by nie tylko przeanalizować witrynę, ale także wskazać, jakie elementy i w jaki sposób poprawić. Jaki jest koszt audytu SEO? Ciężko jednoznacznie odpowiedzieć, jakie są przedziały cenowe, ale cena z pewnością uzależniona jest od dwóch ważnych czynników: od zakresu prac oraz typu i wielkości biznesu, jaki prowadzi się w sieci.

Artykuł sponsorowany

Reklama SEO krok po kroku. Jak przebiega pozycjonowanie stron internetowych?

Reklama SEO krok po kroku. Jak przebiega pozycjonowanie stron internetowych?

Czytaj również

Dodaj komentarz