Powiedzmy sobie szczerze, nie ma możliwości odpowiedzi na to pytanie w jednym wpisie. Tworzenie stron internetowych to tak szeroki temat, tak bardzo skomplikowany proces, że można na ten temat napisać książkę, a pewnie nawet kilka. Dlatego odpuścimy sobie zupełnie zagadnienia techniczne (nie znajdziecie tu nic o języku HTML, PHP czy programowaniu w Java), skupimy się za to całkowicie na tym, na co warto zwrócić uwagę przy robieniu strony internetowej.
Strony internetowe mogą mieć bardzo wiele różnych funkcji, w niektórych branżach będą to proste strony wizytówkowe, których celem jest zapoznanie się z naszą ofertą, ale mogą być również sklepy internetowe, blogi czy strony internetowe z formularzem kontaktowym do zbierania zapytań (na przykład do wyceny usługi). Podstawowe pytanie na które musimy znaleźć odpowiedź, to: do czego będzie nam potrzebna strona internetowa? Dopiero wtedy będziemy mogli pójść krok dalej i określić pomysł na stronę internetową. Każda z tych stron kładzie nacisk na coś innego i będzie przyciągała innych Klientów, więc nasz pomysł na stronę musi być dostosowany do naszych założeń oraz do branży, jaką reprezentujemy.
Przejrzysta? Minimalistyczna? A może maksymalnie rozbudowana z dużą ilością zakładek? Otóż w dzisiejszych czasach każda strona internetowa musi być… responsywna! Tak, to jedyny konieczny warunek, strona internetowa dostosowana do urządzeń mobilnych. Jeżeli chodzi o pozostałe kwestie, to znowu muszę tutaj wspomnieć o założeniach i pomyśle na stronę. Poza tym pewne rzeczy wynikną same – jeżeli Wasza oferta nie jest rozbudowana, to rzeczą oczywistą jest fakt, że nie będziecie tworzyć kilkudziesięciu kategorii. Jeżeli prowadzicie studio fotograficzne to podstawą będzie galeria i portfolio. Musimy jednak zwrócić uwagę na jeszcze jedną, bardzo ważną rzecz przy tworzeniu strony internetowej. Mianowicie na dostosowaniu strony do aktualnych wymagań wyszukiwarki Google. Jeżeli zaniedbacie tą część, to niestety Wasza strona, mimo, że może być przepiękna, to przepadnie w czeluściach internetu.