Reklama jest dźwignią handlu. To powiedzenie stare jak świat. Co jednak oznacza? Nie każdy przekaz reklamowy przyniesie nam korzyści. Niektóre z nich jedynie wygenerują koszty i nie dadzą zupełnie nic w zamian. Podczas tworzenia kampanii reklamowej warto zwrócić uwagę na to, do kogo kierujemy przekaz. To właśnie od dobrze dobranej grupy docelowej zależy nasz sukces.
RTB to narzędzie, które pozwala na kupno powierzchni reklamowej w czasie rzeczywistym. Reklama bierze udział w specjalnej aukcji i wyświetla się użytkownikowi w momencie, gdy ten odwiedza dany serwis. Ogromną zaletą RTB jest to, że komunikaty są dostosowywane do internautów a nie do stron www. W praktyce oznacza to, że mamy większe szanse na dotarcie z reklamą do osób, które faktycznie mogą być nią zainteresowane. Platformy Real Time Bidding pozwalają nam bardzo dokładnie targetować kampanie. Nie chodzi tu jedynie tylko o wiek czy płeć. Bez problemu określimy także zainteresowania potencjalnego klienta.
Facebook i Instagram to najpopularniejsze portale społecznościowe. Nie bez przyczyny. Obie witryny pozwalają nam dokładnie precyzować grupę, do której chcemy dotrzeć z komunikatem. Wystarczy użyć odpowiedniego narzędzia. W Menagerze Reklam wybierzmy lokalizację, na którą chcemy kierować reklamę, dokładny wiek odbiorców, płeć, zainteresowania i miejsca, w którym komunikat będzie się wyświetlał. Co więcej, mamy także możliwość wykluczeń. Przykładowo jeśli nie chcemy, by nasz przekaz był prezentowany osobom lubiącym gry komputerowe, powinniśmy zaznaczyć to podczas ustawiania kampanii.
Stworzenie przekazu marketingowego doskonale dostosowanego do odbiorcy nie jest łatwym zadaniem. Kwestię tę dobrze jest skonsultować z ekspertami. Na pomoc może przyjść nam dom mediowy. Warszawa to duże miasto, w którym bez problemu znajdziemy odpowiednią agencję. Świetnym przykładem jest Fabryka Marketingu, która ma ogromne doświadczenie w tworzeniu strategii marketingowych. Dzięki działaniu wspólnie ze specjalistą mamy większe szanse na sukces.