Jak nazwać firmę?

Jak nazwać firmę?

To jedno z podstawowy pytań, jakie musimy sobie zadać, kiedy planujemy otworzyć działalność gospodarczą. Dlaczego nazwa firmy jest taka ważna? Bo razem z naszym logo nazwa będzie nas reprezentować przez cały czas funkcjonowania działalności (oby to było jak najdłużej!). Warto zatem się solidnie zastanowić, zanim podejmiecie decyzje jak nazwać firmę, żeby potem nie musieć rozdawać wizytówek z napisem „MIREKPOL wywóz przywóz”. To oczywiście żart. Zapoznajcie się jednak z naszymi wskazówkami i praktycznymi poradami, żeby nazwa Waszej firmy była wymawiana z zachwytem.

Jakie cechy powinna mieć nazwa firmy?

Przede wszystkim powinna być krótka, łatwa do wypowiedzenia i bez polskich znaków. Dlaczego tak? Ponieważ musimy patrzeć przyszłościowo. Nawet jeżeli otwierasz mały biznes lokalny, powiedzmy modną ostatnio knajpę wegańską, to nigdy nie wiesz, czy w przyszłości Twój biznes nie rozwinie się tak, że z małej, miejskiej restauracji nie powstanie ogólnopolska sieć. Zawsze warto patrzeć w perspektywie wieloletniego rozwoju. Łatwość wypowiedzenia ma także znaczenie, bo pamiętaj, że Klienci ze sobą rozmawiają, dzielą się spostrzeżeniami i opiniami. Krótka i łatwa do wypowiedzenia nazwa szybko utrwala się w pamięci Klientów! Kolejna rzecz – sprawdź, czy taka firma czasami już nie istnieje. Może to powodować problem z rozpoznaniem Twojej marki.

Nazwa firmy – najczęściej popełniane błędy

Jeżeli zdecydujesz się już na nazwę swojej firmy, to od razu zakup domenę internetową. To bardzo ważne, w dzisiejszych czasach bez dobrej widoczności w internecie, będzie bardzo trudno o sukces. Celuj w domenę z końcówką .pl, ewentualnie com.pl, jeżeli ta z końcówką już nie będzie dostępna. Staraj się też nie nazywać firmy używając tradycyjnych, polskich końcówek, takich jak na przykład: -pol, -ex, czy często używany w branży transportowej -trans. Takie nazwy są niemodne od wielu lat, pokusiłbym nawet o stwierdzenie, że są okropnie tandetne i przez to Twoja firma może stać się obiektem drwin, a na tego typu popularności nam przecież nie zależy.

Katarzyna Malak

Pasjonatka technologii, biznesu i marketingu z wieloletnim doświadczeniem w branży. Głównym celem jest dzielenie się wiedzą i inspirowanie innych do ciągłego rozwoju. Posiada bogate doświadczenie w analizie rynkowej, strategiach marketingowych oraz zarządzaniu projektami technologicznymi.

Polecane posty
Jak zrobić stronę internetową?
Pięć zasad wyceniania spółek

Dodaj komentarz

Nigdy nie udostępniamy Twojego adresu e-mail.