Wiele osób otwierając swój pierwszy biznes stawia na handel wysyłkowy. Taka forma sprzedaży wydaje się być prosta i dostępna dla każdego. Fakt, że nie są tu potrzebne zezwolenia i wysokie kwalifikacje oraz duże nakłady na start sprawia, że wiele osób decyduje się zaczynać od handlu w sieci. Sposobów realizowania takiej działalności jest co najmniej kilka jednak najbardziej polecane przez fachowców jest posiadanie własnego sklepu internetowego.
Osoby początkujące w internetowym handlu często boją się otwierać sklepy internetowe. Wokół nich narosło wiele mitów. Niektórzy sądzą, że sklepy są skomplikowane w obsłudze a inni obawiają się, że ich utrzymywanie będzie bardzo drogie. Nie każdy wie, że istnieje coś takiego jak darmowy sklep internetowy. W tym miejscu warto zaznaczyć, że własny sklep internetowy daje przedsiębiorcy dużą przewagę rynkową i niezależność. Osoby, które nie mają swoich sklepów zwykle sprzedają na dużych platformach sprzedażowych oraz poprzez portale społecznościowe i ogłoszeniowe. Korzystanie z platform wcale nie jest tanie a w dodatku ich właściciele narzucają przedsiębiorcom swoje zasady. Często zakupy tam skonstruowane są w taki sposób, żeby klient nie mógł łatwo sprawdzić, u kogo ostatnio kupił. Teoretycznie jest to zabezpieczenie przez zawieraniem transakcji poza portalem. W praktyce dla sprzedawcy jest to bardzo niekorzystne bo nie może on budować trwałych kontaktów z klientami. To właśnie darmowy sklep internetowy daje sposobność do tego, aby pracować na własną markę i działać niezależnie według własnych zasad i pomysłów. Wreszcie warto pamiętać o tym, że mając własny sklep nie musimy nikomu płacić prowizji ani opłat za wystawianie przedmiotów.
Na wstępie należy zastanowić się jakiego typu sklepu potrzebujemy i jak dużo produktów będziemy oferować. Należy sprawdzić jakie darmowe funkcjonalności będą dostępne i które mogą nam się przydać. W sprzedaży internetowej poprzez sklep z pewnością przydadzą się wtyczki do płatności, porównywarek, sieci społecznościowych czy umożliwiające prezentację newslettera. Istotne będzie także to, czy oferowane jest wsparcie techniczne chociażby w postaci grup na Facebook, gdzie można szybko poradzić się, jak rozwiązać dany problem. Równie ważny jest ciekawy wygląd sklepu dlatego należy zwracać uwagę na ilość dostępnych szablonów. Sprawdźmy także czy dany sklep oferuje możliwość prowadzenia bloga. To bardzo dobry ruch marketingowy, który pomaga w pozycjonowaniu sklepu.