Czym jest strategia marketingowa?
20 December 2019

Czym jest strategia marketingowa?

Katarzyna Malak

Tworzenie marki to długotrwały proces. Pojęcie to nie jest bowiem jednoznaczne. Za początek brandu należy uznać sam fakt pojawienia się firmy w danym sektorze. Często jednak używamy pojęcia „markowy” w odniesieniu do towaru wysokiej jakości, produktu, które większość konsumentów chce mieć.

Za stworzenie prestiżu brandu odpowiada sztab specjalistów, tworzący kampanie promocyjne. Pozornie wydawać by się mogło, że to konsument decyduje o tym, co chce kupić. W istocie marketerzy potrafią przewidzieć zachowania konsumenckie i na ich podstawie tworzą kampanie reklamowe.

Cel

Strategie marketingowe to część ogólnie przyjętych planów rozwojowych przedsiębiorstwa. Każda firma ma do wyboru cztery opcje działania:

  • moduł penetracji rynku,
  • taktykę rozwoju w niszowych sektorach,
  • wariant modyfikacji produktu,
  • dywersyfikację tworzonych artykułów.

Opracowany plan działania powinien być kompatybilny z misją przedsiębiorstwa oraz celami wytyczonymi przez zespół zarządzający firmą.

Promocja online

Strategie reklamowe są dość zróżnicowane, tak jak rynek oferowanych przez firmy produktów oraz usług. Content marketing polega na dystrybucji komunikatów, atrakcyjnych pod względem formy, jak i treści dla konkretnej grupy docelowej. W działaniach wykorzystywane są różnorodne nośniki oraz narzędzia, wśród których warto wskazać infografiki oraz podcasty. Marketing automation to nowoczesne rozwiązanie, dzięki któremu możliwe jest przyśpieszenie procesów sprzedażowych. Rozwój i ekspansja internetu mają ogromny wpływ na zakres i rodzaj stosowanych narzędzi. Strategie reklamowe również ulegają aktualizacjom. Nie zawsze celem kampanii promocyjnej jest tworzenie brandingu. Performance marketing wykorzystuje specjalne moduły, by nakłonić odbiorców do podjęcia określonych działań. Wizerunek marki jest więc bazą, która przekłada się bezpośrednio na efekty sprzedażowe.

Odpowiednio dobrana strategia marketingowa to klucz do osiągnięcia sukcesu w danym sektorze gospodarczym. Najważniejszym spoiwem wszystkich działań powinien być jednak klient i jego potrzeby. Zadowolenie grupy konsumenckiej ma bowiem bezpośrednie przełożenie na prestiż firmy oraz jej rozpoznawalność wśród innych brandów.

Artykuł sponsorowany

Jak trafić z przekazem marketingowym do zainteresowanych odbiorców?

Jak trafić z przekazem marketingowym do zainteresowanych odbiorców?

Czytaj również

Czym jest strategia marketingowa?
05 November 2019
Co to jest marketing?

Dodaj komentarz