Definicji działalności typu Start Up jest tyle, ilu jest specjalistów. Wiele osób rozumie to pojęcie jako swego rodzaju dofinansowanie zewnętrzne do nowego, innowacyjnego biznesu. Czyli mamy pomysł na biznes, ale nie mamy środków na jego realizację, wówczas określamy tą działalność mianem Start Up. Ale czy to jest jedyna słuszna definicja? A właściwie czy jest ona zgodna z rzeczywistością? Spróbujmy usystematyzować sobie wszystkie nasze informacje, aby maksymalnie precyzyjnie móc sobie odpowiedzieć na pytanie: czym jest start up?
Startupy możemy podzielić na dwa główne rodzaje:
Co odróżnia od siebie te dwa rodzaje start up’ów, skoro przecież każda działalność gospodarcza jest ukierunkowana na przynoszenie dochodu? Działalność nastawiona na Klienta skupia się na działaniach mających na celu zwiększone zainteresowanie naszą ofertą przez Klientów. Biznes plan tworzony dla takiej działalności możemy nazwać prokliencki. Działalność nastawiona na inwestora ma na celu zainteresowanie naszą ofertą osobę lub firmę, która być może będzie chciała zainwestować pieniądze w nasz pomysł.
Podstawową zaletą start up’ów jest to, że nie potrzebujemy kapitału początkowego lub jest on stosunkowo niewielki przy rozpoczynaniu działalności. Jest bardzo dobre rozwiązanie, zwłaszcza dla młodych osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z własnym biznesem. Jedyne z czym wchodzimy do start up’u to głowa pełna świeżych, niekonwencjonalnych pomysłów! A czy startup ma jakieś wady? Czy jest coś, czego możemy się obawiać startują z biznesem typu start up? Największe i bardzo realne zagrożenie to wysokie ryzyko porażki. Obecnie niezmiernie cieżko jest być innowacyjnym, na każdym rynku panuje tak ogromna konkurencja, że bardzo ciężko wbić się klinem i odnieść sukces. Smutny fakt jest taki, że niestety spora część start up’ów upada pół roku rozpoczęciu działalności.