Czym jest copywriting SEO?
24 November 2020

Czym jest copywriting SEO?

Katarzyna Malak

Treści są nieodłącznym, a wręcz podstawowym elementem każdej witryny. Niezależnie, czy mówimy o stronie prowadzonej hobbystycznie, o sklepie internetowym czy rozbudowanym portalu. Warto jednak wiedzieć o tym, że tekst tekstowi nie równy. Jeśli chcemy, aby dana treść pomogła nam w pozycjonowaniu strony należy tworzyć je tak, by spełniały wymogi robotów Google’a. Czym jest copywriting SEO? Podpowiadamy.

Treści SEO – jak je tworzyć?

Teksty, które publikujemy na łamach stron czy sklepów powinny być przygotowane tak, aby były atrakcyjne dla wyszukiwarek internetowych. W tym przypadku należy poznać kilka zasad związanych z pozycjonowaniem, które właśnie nam w tym pomogą. Nie jest to trudne, aczkolwiek copywriting SEO https://www.kobosystem.pl/uslugi/copywriting/ wymaga od nas pewnej wprawy. Im więcej takich tekstów opublikujemy, tym łatwiej będzie się nam je pisało. Dzięki dobrej optymalizacji treści roboty będą ją pozytywnie odbierały, co przełoży się na wysoki wynik wyszukiwania. Dlatego też warto się do tego przyłożyć, bowiem często fajne treści typu evergreen będą przez długi czas wprowadzać czytelników na naszą witrynę. Niezależnie, czy mówimy o wizytówce firmowej, czy dużym portalu generującym sporą ilość treści. Przede wszystkim liczy się spójność, nagłówki oraz używanie fraz kluczowych w odpowiednich odstępach oraz ilości zależnej od długości treści. Co jeszcze?

Copywriting SEO. O czym należy pamiętać?

Tytuł oraz wstęp, czyli lead muszą być nie tylko podchwytliwe, a więc przyciągające uwagę, ale muszą również zawierać frazę kluczową. Dzięki niej roboty będą mogły dopasować wyniki wyszukiwania użytkowników do interesujących treści. Należy pamiętać, by lead był stosunkowo krótki, mający dwa – trzy zdania. Dłuższe opisy będą po prostu skracane w wyszukiwarkach. Zaleca się również umieszczenie fraz kluczowych na początku, by mieć pewność, że znajdą się w opisie. Oczywiście nie można pisać tekstu typowo “pod wyszukiwarkę”, gdyż ten może okazać się zupełnie pozbawiony sensu.
Kolejną rzeczą jest długość treści. Rzecz jasna, im będzie artykuł dłuższy, tym lepsze będą statystyki. Mowa tutaj o czasie trwania sesji, czy zmniejszenia konwersji odrzuceń. Oczywiście wartości te wpływają na pozycjonowanie, dlatego warto dbać o jak najlepsze wyniki. Należy jednak pamiętać, że opis produktu nie może być bardzo długi, gdyż w pewnym momencie może znudzić czytelnika, czy potencjalnego klienta. W przypadku tekstów – artykułów sugeruje się by te nie miały mniej niż trzysta słów.

Zadbaj o wysoką jakość treści

Oczywiście nie możemy na siłę “upychać” słów w artykule, gdyż to może zepsuć jego jakość. Tak zwane “masło maślane” nie jest wskazane. Należy tworzyć teksty poprawne pod kątem stylistycznym i gramatycznym. Nie zapominajmy o interpunkcji. Warto wiedzieć o tym, że błędy językowe mogą być dla Google sugestią, aby takiej strony nie pokazywać użytkownikom, gdyż cechuje się niskiej jakości treściami. Jeszcze gorsze jest kopiowanie tekstów z innych stron. Zacznijmy od tego, że jest to kradzież czyjejś pracy. Kolejną rzeczą jest to, że roboty szybko wychwycą tak zwaną kanibalizację, a nasza witryna może wręcz zniknąć z wyników wyszukiwania. Tekst musi być podzielony na akapity i nagłówki. Należy umieścić tytuł w

, nagłówki w

i

. Przynajmniej w jednym z nich musimy umieścić słowa lub frazy kluczowe, po których użytkownicy znajdą naszą stronę.

Dodaj to, co sprawi, że Cię znajdą

Być może nagłówek ten jest dość tajemniczy, ale w pewnym stopniu na tym polega copywriting SEO. Wzbudził zainteresowanie? Owszem. W tym przypadku stosując złe praktyki można rozpisać się “o wszystkim i niczym” i wydłużyć sztucznie tekst, co właśnie się dzieje. Aczkolwiek tylko i wyłącznie w formie prezentacji. Pomijając ją wprost należy zaznaczyć, że frazy i słowa kluczowe umieszczone w odpowiednich miejscach są bardzo ważne. Musimy je umieścić przede wszystkim na początku tytułu, w jednym (minimum) nagłówku, a także wewnątrz treści. Oczywiście ilość również ma znaczenie. Przykładowo, tworząc tekst o długości trzech tysięcy znaków warto “nasycić” go przynajmniej cztery razy frazą kluczową. Mowa tu także o tak zwanym długim ogonie. O co chodzi? Wyszukując treści na temat Renault Megane zazwyczaj dopisujemy wersję nadwozia oraz silnik. Dlatego też fajnie byłoby, gdyby tekst posiadał również tak zwane rozwinięcia, a mianowicie Renault Megane Grandtour, jeśli mówimy o wersji kombi. Jeszcze dłuższym ogonem, ale za to bardziej precyzyjnym będzie Renault Megane Grandtour 1.5 dCi, w którym umieściliśmy już nie tylko rodzaj nadwozia, lecz także silnik. Dodając na końcu słowo “opinie”, czy też “usterki” sugerujemy czytelnikom to, co tak naprawdę znajdzie w artykule.

Copywriting SEO, a aplikacje wspomagające autora

Twórcy treści mogą skorzystać z wielu pomocy, które czasami okazują się zbawienne. Pierwszą z takich aplikacji jest Google Trends, która sugeruje jak mocnym zainteresowaniem cieszy się dana fraza wśród użytkowników wyszukiwarki. Można również zasugerować się słowami kluczowymi o tendencji wzrostowej. Zazwyczaj z tego oprogramowania korzystają autorzy portali informacyjnych i tym podobnych. Z kolei ubersuggest jest świetnym narzędziem pozwalającym na rozwinięcie słów kluczowych. W skrócie – poznamy dzięki nim tak zwane długie ogony. Równie interesującym narzędziem jest Answer The Public. Wybierając jedno słowo kluczowe dowiadujemy się jakie pytania nawiązujące do niego kierują użytkownicy wyszukiwarki.

Artykuł sponsorowany

Nie tylko papier, czyli jakie dokumenty firmowe niszczą profesjonalni usługodawcy?

Nie tylko papier, czyli jakie dokumenty firmowe niszczą profesjonalni usługodawcy?

Czytaj również

Dodaj komentarz