Co to jest marketing?
05 November 2019

Co to jest marketing?

Katarzyna Malak

Co to jest marketing? Albo czym jest marketing? Niby wszyscy wiemy, ale niezmiernie trudno jest podać jakąś jednoznaczną definicje tego zwrotu. Według portalu Wikipedia: Najkrótsza definicja marketingu brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk” (Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012, s. 5.). Niby łatwe, ale z drugiej strony jak to przełożyć na praktykę? Jak to wygląda we współczesnym świecie, w którym jest tak wiele różnych kanałów marketingowych?

Współczesne rodzaje marketingu

Aktualnie rozróżniamy następujące rodzaje marketingu:

  • ambient marketing
  • content marketing
  • remarketing
  • marketing afiliacyjny
  • marketing cyfrowy
  • marketing internetowy
  • marketing mobilny
  • marketing narracyjny
  • marketing partyzancki
  • marketing podstępny
  • marketing polityczny
  • marketing sensoryczny
  • marketing SMS
  • marketing sportowy
  • marketing szeptany
  • marketing wielopoziomowy
  • marketing wirusowy
  • marketing zapachowy
  • marketing zwrotny
  • shopper marketing
  • social media marketing
  • marketing w wyszukiwarkach internetowych
  • marketing zaangażowany społecznie

Nie będziemy się tutaj rozpisywać i opisywać wszystkich rodzajów, bo na ten temat można napisać wiele książek. Chodzi tylko o ukazanie ogromu zagadnienia jakim jest marketing. Każdy z wyżej wymienionych rodzajów daje nam inną możliwość dotarcia do naszego potencjalnego Klienta. Nie musimy oczywiście w naszych działaniach prowadzić kampanii na każdym kanale, jest to chyba wręcz niemożliwe, jednak skupienie się na kilku zdecydowanie może przełożyć się na poszerzenie zainteresowania naszą ofertą. Ważne jest, aby wypróbować kilka rodzajów, ponieważ każda branża rządzi się swoimi prawami i nie wiemy, na które działania najlepiej będą reagować Wasi Klienci.

Jak nazwać firmę?

Jak nazwać firmę?

Czytaj również

Co to jest marketing?
22 September 2019
Czym jest start up?

Dodaj komentarz