Co to jest marketing? Albo czym jest marketing? Niby wszyscy wiemy, ale niezmiernie trudno jest podać jakąś jednoznaczną definicje tego zwrotu. Według portalu Wikipedia: Najkrótsza definicja marketingu brzmi „zaspokajać potrzeby, osiągając zysk” (Kotler Ph., Keller K.L., Marketing, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2012, s. 5.). Niby łatwe, ale z drugiej strony jak to przełożyć na praktykę? Jak to wygląda we współczesnym świecie, w którym jest tak wiele różnych kanałów marketingowych?
Aktualnie rozróżniamy następujące rodzaje marketingu:
Nie będziemy się tutaj rozpisywać i opisywać wszystkich rodzajów, bo na ten temat można napisać wiele książek. Chodzi tylko o ukazanie ogromu zagadnienia jakim jest marketing. Każdy z wyżej wymienionych rodzajów daje nam inną możliwość dotarcia do naszego potencjalnego Klienta. Nie musimy oczywiście w naszych działaniach prowadzić kampanii na każdym kanale, jest to chyba wręcz niemożliwe, jednak skupienie się na kilku zdecydowanie może przełożyć się na poszerzenie zainteresowania naszą ofertą. Ważne jest, aby wypróbować kilka rodzajów, ponieważ każda branża rządzi się swoimi prawami i nie wiemy, na które działania najlepiej będą reagować Wasi Klienci.