5 zalet automatyzacji procesów w firmie

5 zalet automatyzacji procesów w firmie

Robotic Process Automation, czyli automatyzacja procesów to rewolucja w biznesie i IT. Jest coraz tańszym rozwiązaniem, a jednocześnie przynosi coraz szybszy zwrot z inwestycji. Oto 5 najważniejszych jej zalet.

1. Wyższa efektywność dzięki automatyzacji rutynowych czynności

Komputery i roboty nie zawsze są w stanie zastąpić ludzi, zwłaszcza gdy mowa o kreatywnych i twórczych zadaniach (również w obszarze IT), ale mogą znacząco ułatwiać pracę. Rutynowe procesy i czynności przebiegają szybciej, jeśli zostaną zautomatyzowane. Dzięki temu całe przedsiębiorstwo pracuje o wiele efektywniej

2. Niższe ryzyko błędów

Nie myli się tylko ten, kto nic nie robi. Nawet najlepszemu specjaliście – zwłaszcza gdy będzie przemęczony – może zdarzyć się błąd. Robotic Process Automation to rozwiązanie, które praktycznie eliminuje możliwość popełnienia błędu. Co więcej, specjaliści, którzy zostaną zwolnieni z wykonywania powtarzalnych czynności, będą mogli skupić się na bardziej wymagających projektach.

3. Szybszy zwrot z inwestycji

Automatyzacja procesów w firmie daje na ogół szybki zwrot z inwestycji. Co prawda, wdrożenie wiąże się z kosztami, nie dotyczą one jednak konieczności obciążania pracowników dodatkowymi obowiązkami lub zatrudniania nowych specjalistów.

4. Wyższa satysfakcja pracowników

Automatyzacja wpływa na satysfakcję zespołu z wykonywanej pracy. Zadowolony pracownik pracuje efektywniej, a podejmując się ambitnych zadań bardziej docenia swojego pracodawcę. W ten sposób można zapobiec odchodzeniu specjalistów z firmy.

5. Elastyczność

Automatyzacja procesów to rozwiązanie, które można dostosować do potrzeb przedsiębiorstwa. Dzięki Platformie uiPath, która jest w tym obszarze wiodąca, wdrożono już 5 milionów robotów w ponad 5 tysiącach globalnych przedsiębiorstw na całym świecie. Na polskim rynku zajmuje się tym firma Craftware. Warto też pamiętać, że automatyzacja procesów jest rozwiązaniem skalowalnym, dlatego korzyści z niej odniosą również mniejsze firmy.

Katarzyna Malak

Pasjonatka technologii, biznesu i marketingu z wieloletnim doświadczeniem w branży. Głównym celem jest dzielenie się wiedzą i inspirowanie innych do ciągłego rozwoju. Posiada bogate doświadczenie w analizie rynkowej, strategiach marketingowych oraz zarządzaniu projektami technologicznymi.

Polecane posty

Dodaj komentarz

Nigdy nie udostępniamy Twojego adresu e-mail.