Platforma B2B – handel hurtowy w internecie

0
35

Handel hurtowy w internecie wybiera dzisiaj coraz więcej firm. Dzięki specjalnym platformom B2B złożenie zamówienia on-line jest jeszcze łatwiejsze!

W internecie kupujemy coraz częściej. To szybki i wygodny sposób na zakupienie wielu produktów – od książek, poprzez odzież, a skończywszy na meblach. Zalety handlu internetowego doceniają także klienci biznesowi, którzy za pośrednictwem sieci mogą składać zamówienia B2B na szereg artykułów.

Wraz ze wzrostem zamówień B2B w internecie pojawiło się zapotrzebowanie na specjalne platformy B2B, za pomocą których można realizować je jeszcze łatwiej. Czym dokładnie charakteryzują się tego typu platformy on-line?

Zamówienia B2B w praktyce

Złożenie zamówienia B2B w sieci możliwe jest na kilka sposobów – przez kontakt e-mailowy lub przez formularze na stronach firmowych, ale coraz częściej w tym celu wykorzystuje się sklep B2B, czyli specjalny sklep internetowy przeznaczony dla klientów biznesowych.

Sklep B2B wyposażony w specjalny system B2B pozwala na jeszcze łatwiejsze przyjmowanie i realizowanie zamówień, także we współpracy z systemem informatycznym wykorzystywanym przez firmę.

Tego typu sklepy tworzą wówczas platformy B2B, które łączą ze sobą producentów, dystrybutorów, pośredników handlowych, hurtowników, pozwalając im na skuteczną komunikację na każdym etapie procesu zakupowego. W rezultacie możliwe jest usprawnienie i uproszczenie procesów składania i realizacji zamówień hurtowych.

Dzięki temu, że system B2B pozwala na indywidualną obsługę klientów biznesowych, umożliwia on stworzenie specjalnej oferty dla każdego z nich. Sprzedawca może wówczas samodzielnie ustalać wysokość cen, rabatów, metody płatności w zależności od kupującego, w tym także jego wielkości zamówienia.

Szereg czynności odbywa się wtedy automatycznie, co oszczędza czas, pozwala na zmniejszenie kosztów, a także wspomaga rozwój firmy w sektorze ecommerce B2B!

Jakie funkcjonalności posiadają sklepy B2B?

Dostępne obecnie systemy B2B dla sklepów internetowych realizujących zamówienia hurtowe mogą zapewnić swoim użytkownikom dostęp do pełnej gamy funkcjonalności. Są one często oferowane w kilku wariantach – podstawowym i profesjonalnym, co pozwala na dopasowanie ich do charakteru sprzedaży.

Wybrane funkcjonalności systemów B2B:

  • integracja z systemem ERP – łączy zamówienia B2B z systemem informatycznym ERP używanym w firmie
  • katalog towarów – obejmujący szeroką gamę informacji na ich temat i pozwalający na zarządzanie nimi
  • wyszukiwarka – pozwala na łatwe wyszukanie produktów, także po ich cechach
  • porównywarka – umożliwia proste porównywanie wybranych towarów
  • przechowalnia – pozwala na przechowanie danych towarów
  • promocje – tworzenie i nadzorowanie promocji w sklepie
  • zamienniki, produkty kompatybilne – sugerowanie odpowiednich towarów klientowi
  • sprzedaż łączona – doradzanie artykułów powiązanych, w pakietach
  • zarządzanie ekspozycją towarową – prezentowanie wybranych towarów, także na podstawie zebranych statystyk
  • kategorie wirtualne – dodawanie kategorii niezwiązanych ze strukturą w kartotekach systemów współpracujących z systemami ERP
  • tworzenie reguł biznesowych – system B2B może wybrać liczbę produktów, wyświetlać informacje o przewidywanym terminie wysyłki
  • strefa klienta – zapisuje informacje o kliencie, historyczne zamówienia, monitoruje o przechowywanych w przechowalni produktach
  • transport i jego koszt – moduł powiązany z firmami kurierskimi, pocztą
  • import i eksport cen – do cennika w formacie XLS, systemu ERP

Tak szeroka gama różnych funkcji powoduje, że prowadzenie handlu hurtowego on-line za pomocą sklepów B2B jest jeszcze łatwiejsze, efektywniejsze, a także może w przynieść jeszcze lepsze zyski.

Powyższe możliwości oferuje klientom biznesowym system B2B OMNIcommerce, który wykorzystuje także szereg dodatkowych modułów, aby stworzyć w efekcie kompleksowe narzędzie do prowadzenia zamówień B2B.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here